Related Posts with Thumbnails

joi, 18 noiembrie 2010

Tiramisu, tort

N-am mai facut cam de multisor un tort si deja imi curg reclamatiile pe banda rulanta. Si, ca sa scap de gura poporului, ce puteam face mai repede decat un tort tiramisu?

Avem nevoie de:

500 g mascarpone;
5 oua;
7 liguri de zahar (eu am pus 4 linguri de fructoza, poata gust si eu);
4 linguri de vin Lacrima lui Ovidiu (vin de Marsala nu se gaseste, din pacate, pe la noi);
1 punga mare de piscoturi de sampanie;
300 ml cafea foarte concentrata;
o fiola esenta de rom.

Se separa galbenusurile de albusuri. Se bat galbenusuri cu zaharul, pana cand se deschid la culoare.

Se adauga vinul si se bat in continuare, de data aceasta pe baie de aburi, pana cand compozitia incepe sa se ingroase. Aveti mare grija, foarte usor puteti obtine o omleta turmentata.
Se lasa crema de oua sa se raceasca.
In acest timp pregatim o cafea concentrata si o lasam si pe ea la racit.
Se bat albusurile pana stau bat. Separat, intr-un vas destul de incapator se mixeaza branza mascarpone
la care se adauga crema de oua bine racita si fiola de rom. Se incorporeaza usor si spuma de albusuri, amestecand de jus in jos, cu mare grija.
Se baga in frigider crema, pana cand pregatim piscoturile.

Pentru ca baietilor mei le place tiramisu sub forma de tort, ma chinui de fiecare data sa asez piscoturile in jurul unui inel de tort. Pentru asta se taie fiecare piscot la inaltimea inelului
se scufunda pentru numai o secunda in cafea si se aseaza unul langa altul, in picioare, formand marginea tortului. E nevoie de multa rabdare pentru operatiunea asta si de nervi tari. Se tapeteaza si fundul formei cu un strat de piscoturi imbibate in cafea peste care se toarna jumatate din crema. Se mai adauga un strat de piscoturi si apoi restul de crema. Se niveleaza frumos si se da la rece pentru cel putin 5 ore. De obicei eu las tortul in frigider pana a doua zi.

Inainte de servire se scoate cu grija inelul din jurul tortului si se pudreaza abundent cu cacao.

3 comentarii:

  1. Delicios tortul! Eu pun si frisca in crema mascarpone.

    RăspundețiȘtergere
  2. Tiramisul e preferatul meu ...tortul arata bestial.te pup

    RăspundețiȘtergere
  3. m-am chinuit si eu sa asez piscoturi in interiorul inelului, unul statea, doua cadeau si m-am lasat pagubasa, am pus tiramisu in cupe, fara bataie de cap, e drept ca arata bine in forma de tort; am inlocuit vinul f dulce cu cognac in crema zabaglione, am turnat o gramada si in cafea si au iesit niste cupe betive tare; importanta e calitatea bauturii,cognac, amaretto sau ce se mai poate folosi, un produs ieftin va da un gust de alcool prost si va strica desertul

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...