Related Posts with Thumbnails

miercuri, 3 noiembrie 2010

Pulpe de pui cu masline verzi


Este o reteta delicioasa si usor de realizat. Avem nevoie de:

1 lingura de ulei de masline;
1 lingura de unt;
4 pulpe superioare de pui ;
o ceapa mare, tocata marunt;
2 catei de usturoi, pisati;
2 ardei grasi (rosii, verzi sau galbeni);
250 g ciuperci taiate felii sau sferturi;
175 g tomate decojite, taiate in doua (eu nu am avut si am folosit un suc de rosii mai grosut, home made);
150 ml vin alb, sec;
175 g masline verzi, fara samburi;
4-6 linguri de smantana;
orez sau paste fusili integrale, pentru garnitura;
sare, piper, patrunjel proaspat tocat.

Se incinge cuptorul la 180o C.
Intr-o tigaie se incinge uleiul de masline si untul. Pulpele pe pui se prajesc usor, pe fiecare parte, pana cand devin aurii,

apoi se scot intr-un vas si se tin la cald.

Daca pulpele sunt grase, sfatul meu este sa renuntati la unt. Daca in loc de pulpe se foloseste piept de pui, se pot pune 2 linguri de unt. Se calesc pentru 1-2 minute ceapa si usturoiul,

se adauga ardeii si ciupercile si se mai tin pe foc inca 3-4 minute,
 eu am avut numai niste codite de ciuperci, congelate,

dupa care se adauga tomatele (sosul de rosii, la mine) si se asezoneaza cu sare si piper.

Carnea se pune intr-un vas rezistent la foc si peste ea se toarna sosul de legume si vinul alb.

Se acopera vasul si se fierbe inabusit in cuptor pentru 30-35 minute. Apoi se adauga maslinele verzi si smantana si se mai tin la cuptor inca 10-15 minute, fara capac.

Intre timp se fierb al dente pastele sau orezul in apa cu sare, se scurg si se aseaza pe platoul de servit. Pe patul de paste sau orez (la mine) se aseaza o bucata de carne si 2-3 linguri de sos. Se asezoneaza cu patrunjel verde, proaspat tocat.

Un comentariu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...