Related Posts with Thumbnails

luni, 28 februarie 2011

Tort Palermo, 13 ani

Se spune ca turturelele sunt casatorite pe viata. Odata ce-si gasesc  jumatatea, raman impreuna, la bine si la greu si, dupa 13 ani, de exemplu, deapana amintiri despre timpul petrecut impreuna. 13 ani, ca 13 zile, au trecut in zbor si nici nu stiu unde au zburat. Se uita insa in jur si vad urmele acestui timp, turturele mici si guralive, care le-au umplut viata de ciripeli si datorita carora timpul nu a trecut degeaba.
Tortul Palermo este un tort deosebit, o multitudine de arome care iti gadila subtil papilele gustative. Reteta aceasta o cunosc datorita prietenei mele, Dora, careia ii multumesc pentru toate cele ce le-am invatat de la ea.

Blat de ciocolata:
Pentru un blat  cu diametrul de 18 cm avem nevoie de:
42 g unt, la temperatura camerei;
60 g zahar fin;
2 galbenusuri;
47 g ciocolata amaruie;
2 albusuri.
Se pune ciocolata pe baie de aburi, sa se topeasca. Albusurile se bat spuma tare cu 35 g zahar. Se spumeaza untul cu 25 g zahar.

Se adauga galbenusurile, unul cate unul, mixand bine dupa fiecare, apoi ciocolata topita

si se mixeaza in continuare pana se obtine o compozitie omogena. Se amesteca aceasta compozitie cu spuma de albusuri. 

Se coace blatul in cuptorul incins la 180oC pentru circa 20 de minute, in functie de puterea cuptorului.

Dupa ce se raceste se aseaza blatul de ciocolata pe un carton alimentar cu diametrul de 22 cm si in fix in jurul blatului de strange un inel de tort, reglat deci la un diametru de 18 cm.

Blat crocant:
50 g ciocolata alba;
50 g ciocolata cu lapte;
50 g smantana dulce;
10 g unt;
30-35 g nuci pralinate si maruntite grosier;
50 g fulgi de ovaz.

Ciocolata, smantana si untul se topesc pe baie de aburi, 

apoi de adauga nucile pralinate si fulgii de ovaz. Compozitia rezultata se aseaza in strat subtire peste blatul de ciocolata.

Pe hartie de copt se traseaza doua discuri cu diametrul de 18 cm. Se topesc pe baie de aburi 60 g  ciocolata neagra si se intinde un disc uniform. Similar se procedeaza cu 60 g ciocolata alba. Cele doua discuri de ciocolata se lasa sa se intareasca.

Bavareza de nuci pralinate:
167 ml lapte;
60 g zahar;
3 galbenusuri;
5 foi de gelatina;
40 g nuci pralinate, fin maruntite;
167 ml frica.

Gelatina se pune la hidratat in apa rece.
Se fierbe laptele cu jumatate din cantitatea de zahar si se lasa sa se racoreasca. Galbenusurile se mixeaza cu restul de zahar

si se adauga laptelui cald (dar nu fierbinte) si se pun  pe baie de aburi, amestecand continuu pana cand compozitia incepe sa se ingroase, fara insa sa fiarba. Se ia de pe foc si se adauga nucile pralinate si, dupa ce se raceste, se amesteca usor compozitia de oua la frisca batuta bat

si gelatina hidratata si topita.
In cazul in care compozitia este prea lichida, se tine la frigider pentru 10 minute. Se toarna peste blatul crocant jumatate din cantitatea de bavareaza, se niveleaza si pe ea se aseaza discul de ciocolata neagra. 

Se adauga restul de bavareza, se niveleaza din nou si se acopera cu discul de ciocolata alba.

Tortul se da la frigider pentru o ora si jumatate, chiar doua, pana cand se incheaga bine bavareza. 
In acest timp se prepara mousse-ul de ciocolata neagra:
180 g ciocolata neagra;
360 ml frisca lichida;
o foaie de gelatina sau 2 g gelatina fin maruntita.

Mousse-ul de ciocolata neagra se prepara ca aici.
Se desface cu grija inelul si se largeste, in jurul cartonului alimentar cu diametrul de 22 cm. 

Se imbraca tortul in mousse-ul de ciocolata amaruie si se baga la frigider pentru cel putin 2 ore.
Un tort Palermo original se imbraca in glazura de ciocolata. Pentru ca eu am vrut sa imbrac acest tort in fondant, am "construit" tot tortul intr-o carapace de blat.

Decorul ramane la alegerea fiecaruia. Orice ati alege, tortul acesta va ramane o amintire de neuitat.

 Doua turturele, unite pe viata, ciripesc fericite pe o crenguta...

Ea si-a pus cununa rosie iar el jobenul de sarbatoare

Buchetele de flori le infrumuseteaza cantecul,

 


19 comentarii:

  1. Luminita,

    Sa aveti parte doar de ani frumosi si in continuare.Fericire si tot ce va doriti pentru voi si pentru copii.
    Iar tortul m-a lasat fara cuvinte.Se simte toata dragostea cu care l-ai facut.
    Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  2. e foarte frumos si original tortul, sper ca ati pastrat inimioara :) . Multa fericire si multi ani inainte!

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc frumos pentru aprecieri si, mai ales, pentru urari!

    RăspundețiȘtergere
  4. Multi ani fericiti si de acum incolo,cu si mai multe bucurii si impliniri.Tortul e superb,fara cuvinte.Felicitari.

    RăspundețiȘtergere
  5. Felicitari pentru minunatia de tort!!! este foarte reusit. La multi ani si multa fericire si sananate!!

    RăspundețiȘtergere
  6. Tortul arata SUPERB!...Este ca o poveste frumoasa, este povestea voastra! Va doresc sa aveti multi ani fericiti inainte !

    RăspundețiȘtergere
  7. Superb!!.. L-am admirat si pe FB!

    RăspundețiȘtergere
  8. Superb tortul!!!
    Multi ani fericiti in continuare!

    RăspundețiȘtergere
  9. Minunat tortul! E foarte, foarte frumos!!!
    La multi ani scumpa mea de 1 Martie si o primavara cat mai frumoasa cu multe, multe flori si bucurii!

    RăspundețiȘtergere
  10. Un 1 Martie fericit
    si o primavara care sa iti infloreasca intregul an!Foarte fain tortul!

    RăspundețiȘtergere
  11. La multi ani sa fiti sanatosi si fericiti impreuna, inca 100 de ani! Tortul e absolut superb!

    RăspundețiȘtergere
  12. Buna Luminita,sunt Gabi cu tortul snickers pt baiat am zis atunci ca vreau sa fac tortul palermo.Vad ca ai pus reteta si iti multumesc am o intrebare as vrea sa il fac mai mare.cam 22-24 cm cum as putea sa fac?Sa maresc cantitatile?Si mai am o intrebare.Cu gelatina am o problema am folosit-o si pana la urma mi-a iesit dar cu topire ei la gelatina foita am o intrebare.Cum o topesc cu apa care a fost la inmuiat sau simpla tortul vreau sa il fac maine.Ms anticipat sper sa nu te superi.

    RăspundețiȘtergere
  13. Da, Gabi, trebuie sa umbli la cantitati, sa fie proportionale cu dimensiunile tortului.
    Gelatina foi o scurgi de apa inainte sa o topesti, o storci bine, ma rog, atat cat poti. Nu se topeste in apa in care s-a hidratat.
    Spor la treaba!

    RăspundețiȘtergere
  14. Esti minunata, fata! Sunt cofetari cu experienta care nu pot realiza asa ceva!... Eu sunt un cofetar cu experienta, dar ma pricep la altele, nu la figurine... Deci astea m-au uimit! Cum poti sa le faci atat de bine spre perfectiune? Ai matrite? Inca odata felicitari! Banuiesc ca ai facut un curs de cofetarie, nu? Esti minunata!

    RăspundețiȘtergere
  15. Mary, multumesc frumos! Eu nu sunt cofetar profesionist, nici pe departe, meseria mea este cu totul alta, sunt expert contabil. Torturile sunt o pasiune de-a mea mai noua, modul meu de a ma relaxa.
    Nu am facut niciun curs de cofetarie, tot ce fac am invatat singura, cautand pe net si schimband impresii cu alte fete la fel de talentate. De la ele am invatat tot, virtual.
    Figurinele le modelez pur si simplu, nu am matrite, imi ies pur si simplu. Ma uit la fotografii ale personajului modelat si incerc sa reproduc, pe cat posibil. Daca se intampla sa am si o jucarie in fata, e si mai simplu, imi dau seama mai bine cum trebuie sa incep.
    Matrita folosesc doar pentru fata bebelusilor sau a fetei din tortul Londra.

    RăspundețiȘtergere
  16. Ziua buna! Am copiat de la Dora reteta si am continuat sa caut poate gasesc tortul si acoperit cu pasta de zahar, asa am ajuns amu sa poposesc la tine iara. Dar n-am priceput cum ai "construit tot tortul intr-o carapace de blat", peste tortul Dorei cu 6 straturi ai mai pus inca un blat si ai acoperit si lateralele? Inca un blat ciocolatos sau de un alt soi?:) Mi s-a taiat respiratia la poza cu buchetul, m-a cucerit povestea, is motive bune sa nu mai pricep ingineria blatoasa?:)
    Am mai cerut eu luminare si la tortul tatei cu butoiul, amu is la Palermo pentru mama:)

    RăspundețiȘtergere
  17. Da, Maria. Inainte sa torn mousse-ul de ciocolata am captusit interiorul inelului reglabil de tort cu un strat de blat si am pus si deasupra un capac din acelasi blat. Am folosit pentru asta blatul de negresa.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...