Related Posts with Thumbnails

marți, 7 septembrie 2010

Germknödel, deliciu cu aroma de Austria

Copiii mei au descoperit acest "germknödel" in vacantele de iarna, pe care le petrecem in fiecare an in Austria. Pentru Dani a devenit rapid pranzul favorit, servit pe partiile tiroleze. Si pentru ca ii place atat de mult, m-a rugat insistent sa gasesc reteta si sa-i pregatesc si acasa delicioasele guguloaie umplute cu gem de prune si stropite cu sos de vanilie si mac.

Avem nevoie de:
500 g faina;
25 g drojdie proaspata;
100-120 ml lapte caldut;
65 g zahar;
2 oua;
50 g unt moale;
coaja rasa de lamaie;
un praf de sare.




Pentru umplutura se foloseste un gem de prune de consistenta mai tare, care se amesteca pe foc mic cu o lingurita de scortisoara si ceva alcool, pe care eu nu l-am pus, de teama sa nu mi se turmenteze copilasii. Ca sa fiu sigura ca este suficient de tare, am amestecat gemul si cu vreo 2 linguri de nuca macinata. Se lasa sa se raceasca.
Intr-un castronel se face o maia din lapte, coaja de lamaie, zahar, drojdie si o lingura de faina si se lasa cateva minute la crescut. Nu este necesar mai mult de 5-10 minute,





dupa care se toarna maiaua in faina, alaturi de oua, untul moale si praful de sare.



Se framanta bine, pana iese un aluat destul de tare. Daca vi se pare ca aluatul nu este suficient de tare, mai adaugati faina. Cantitatea de lapte nu este exacta, este necesar atat lapte cat sa iasa un aluat mai taricel. De aceea eu am pus la inceput mai putin lapte, apoi am adaugat treptat, pana cand aluatul meu a ajuns la consistenta dorita.




Se acopera cu un servet si se lasa la crescut circa o ora, pana cand ajunge sa-si dubleze volumul.
Impartim aluatul in mai multe bile, cam 90-100 g fiecare, pe care le aplatizam usor si in mijlocul carora punem o lingura din gemul de prune.


Se formeaza din nou bilele, avand grija sa se lipeasca foarte bine aluatul



si se mai lasa la crescut pe masa de lucru usor infainata, cu lipitura in jos. Daca nu sunt bine sigilate, gemul va curge, oricat ar fi de tare.



Se pune pe foc o oala mare de apa cu putina sare, iar cand apa clocoteste se pun la fiert knödelii, nu mai mult de trei bucati o data, pentru ca vor creste destul de mult si se vor lipi intre ei. Se fierb 10 minute, apoi se intorc si se mai lasa inca 5-6 minute.

Intre timp se prepara sosul de vanilie, din:
3 galbenusuri;
100 g zahar;
500 ml lapte;
o lingura de faina;
o esenta de vanilie.
Laptele se pune la fiert cu vanilia. Se freaca galbenusele cu zaharul si faina

si se toarna laptele treptat, amestecand continuu. Se fierbe pe foc mic, pana cand sosul se ingroasa, fara a ne opri din amestecat. Se lasa sa se raceasca.

Peste knodelii  bine scursi de apa, se toarna din belsug sos de vanilie (rece) si se presara cu zahar pudra si muuulte seminte de mac. Se servesc fierbinti.

2 comentarii:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...