Related Posts with Thumbnails

luni, 6 decembrie 2010

Tort de bezea cu ciocolata


Este tortul preferat Georgianei, prietena mea cea buna. Si pentru ca ii place atat de mult, nici macar Mos Nicolae in persoana nu i-ar putea oferi un dar mai dulce si mai delicios.

Pentru foile de bezea avem nevoie de:
8 albusuri;
500 g zahar;
o lingurita zeama de lamaie;
un praf de sare.

Se incince cuptorul la 125o C.
Se bat albusurile cu un praf de sare pana cand se obtine o spuma tare. Se adauga treptat zaharul tos si zeama de lamaie si se mixeaza in continuare pana cand se topeste tot zaharul. Se tapeteaza cu hartie de copt trei tavi si pe fiecare se traseaza cu un creion cu cerc cu diametrul de 22-24 cm. Se intinde bezeaua in interiorul acestor cercuri si se niveleaza frumos cu un cutit.
 Se introduc tavile in cuptor pentru o ora si jumatate, chiar doua ore. Dupa 30 de minute se intredeschide usa cuptorului si se fixeaza asa cu un prosop de bucatarie. Foile de bezea trebuie numai sa se usuce si sa ramana albe, nu trebuie sa devina maronii. De aceea si temperatura cuptorului nu trebuie sa fie ridicata.
Pentru crema, vom folosi:
6 oua;
12 linguri de zahar;
50 g cacao;
250 g unt nesarat;
1-2 fiole esenta de rom.
Ouale se bat cu zaharul pana cand isi dubleaza volumul,

apoi se pun pe baie de aburi si se mixeaza in continuare, pana se ingroasa.

Se adauga in ploaie cacaua si se amesteca pana la omogenizare. Se lasa compozitia de oua sa se raceasca.

Untul, la temperatura camerei, se spumeaza

si in el se adauga esenta de rom si crema de oua, care este racita complet. Se mixeaza pana se obtine o crema pufoasa.


Montarea tortului:
Pe un carton alimentar si cu ajutorul unui inel de tort se aseaza straturi de bezea crema. Ultima foaie de bezea, care trebuie sa fie si cea mai frumoasa si cea mai dreapa, se aseaza pe tort cu fundul in sus, ca sa avem o fata a tortului cat mai dreapta. Se imbraca usor marginile tortului cu crema si se indreapta, atat cat permit foile de bezea.
Eu am glasat acest tort in oglinda de ciocolata, l-am invelit in fasii de ciocolata si l-am decorat cu ornamente din pasta de zahar si ciocolata plastica. In final, l-am nins cu zahar pudra.


Si sectiuni din acest deliciu:


14 comentarii:

  1. Ma bucur ca a venit mosul si la tine,caci stiam ca esti cuminte,dar trebuie sa-l invatam si pe el sa fie mai creativ.Poate data viitoare.
    Tortul a iesit super din toate punctele de vedere,dar nu stiu, cum e cu ciocolata aia plastica(nu am auzit pana acum)?Pupici la toata lumea.

    RăspundețiȘtergere
  2. Super reteta acestui tort. Trebuie sa il incerc si eu.
    Imi place mult cum arata. felicitari.

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce bine arata tortul Luminita draga ,feliuta aia e tare apetisanta...
    Te pup.

    RăspundețiȘtergere
  4. ador bezeaua, cred ca fost super delicios tortul

    RăspundețiȘtergere
  5. Va multumesc frumos si va pup dulce... ca bezeaua...

    RăspundețiȘtergere
  6. Poti sa ne explici te rog ce inseamna "am glasat acest tort in oglinda de ciocolata". Cum putem face asta?

    Multumesc mult

    RăspundețiȘtergere
  7. Am facut o glazura de ciocolata lucioasa ca oglinda pe care am turnat-o peste tort. A fost o exprimare mai plastica...

    RăspundețiȘtergere
  8. Cum putem obtine o glazura de ciocolata lucioasa.
    Eu am facut (din ciocolata menaj topita la care am adaugat o lingura de ulei) dar mi-a iesit opaca...
    Multumesc frumos,

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pentru a obt. o glazura de cioco. ne trebuie:
      -4 linguri de zahar
      -1 din 4 pachet de unt(trb. sa fie fractie)
      -cacao 3 linguri
      -100 g apa
      se fierbe pana se clocoteste

      Ștergere
  9. arata extraordinar! tocmai de aceea m-am hotarat sa-l fac si eu, am insa o intrebare: ati copt cele 3 blaturi in acelasi timp in cuptor? cu multumiri, zoe s.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, am copt toate cele 3 foi de bezea odata. Tortul este, intr-adevar, delicios!

      Ștergere
  10. am facut si eu acest tort,dar mi se pare mult prea dulce

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este un tort dulce, intr-adevar. Este normal, avand in vedere ca singurul blat al acestui tort este bezea 100%... Cunosc insa cateva persoane (printre care si eu) care sunt indragostite de acest tort.

      Ștergere
  11. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...