Related Posts with Thumbnails

miercuri, 13 octombrie 2010

Fondant, glazura fondanta

reteta apartine Natashei, de pe culinar.ro
 
Pentru ca multe persoane m-au intrebat despre aceasta glazura, m-am gandit ca ar trebui sa-i acord un loc aparte in cartea mea de bucate virtuala.
Fondantul este un sirop de zahar, zaharisit. Cu ajutorul lui se fac bomboanele fondante, bomboanele cu visine, se glazureaza amandinele sau eclerele.

Avem nevoie de:
1 kg zahar;
apa, cat sa-l umezeasca si sa-l acopere putin;
sucul de la jumatate de lamaie;
1 lingura si jumatate de miere de albine.
Cu cateva ore inainte de a incepe prepararea fondatului se baga in frigider un castron metalic, gol.
Se pun pe foc mic zaharul si apa si se lasa sa fiarba.

Se aduna usor spuma care se formeaza la fierbere. Cu o pensula de bucatarie umezita in apa rece se curata mereu peretii craticioarei, acolo unde zaharul incepe sa se zahariseasca. Cand siropul incepe sa se lege, se ia o proba: se toarna cateva picaturi intr-un pahar cu apa rece; daca se formeaza bobite, atunci siropul este gata. Se adauga mierea de albine si sucul de lamaie si se amesteca bine. Se opreste focul si se toarna siropul fierbinte in castronul metalic rece, de la frigider.

Se mixeaza imediat la putere maxima; siropul incepe sa se albeasca (se zahariseste); se mixeaza in continuare pana cand devine alb si se intareste.

Acesta este fondantul. Se pastreaza in frigider, in borcane de sticla (umezite inainte de a le umple cu fondant), inchise bine.
 
In continuare se prelucreaza fondantul in functie de necesitati.

Pentru amandine:
Se topeste pe baie de aburi fondantul, pana ajunge la consistenta ciocolatei topite, se adauga 2-3 linguri de cacao cernuta

si se amesteca foarte bine, pana la uniformizarea completa.

Daca este prea gros pentru a putea fi turnat, se subtiaza cu cateva linguri de apa fierbinte. Dupa gust, se poate adauga esenta de rom.

Pentru eclere:
Se procedeaza la fel ca la amandine. In acest caz se poate inlocui cacaua cu cafea solubila (ness).

Pentru bomboane fondante sau bomboane cu visine:
Se topeste fondantul pe baie de aburi, pana cand devine cremos. Se pot adauga cateva picaturi de colorant alimentar (pentru bomboane fondante in diverse culori) sau se poate lasa alb (pentru bomboane cu visine). Cu aceasta compozitie se glazureaza bomboanele.



36 de comentarii:

  1. Eu iti multumesc frumos pentru aceasta reteta.Thank you .

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte, foarte fain. O sa incerc si eu cu prima ocazie.

    RăspundețiȘtergere
  3. I-mi plac toate retetele tale de prajituri si toate arata foarte bine!am sa le incerc si eu cat de curand!pupici!

    RăspundețiȘtergere
  4. Cea mai bine explicata reteta de fondant! Multumesc frumos Luminita!

    RăspundețiȘtergere
  5. In sfarsit o reteta pe intelesul tuturor,abia astept sa o incerc,multumesc Gabi!

    RăspundețiȘtergere
  6. super reteta! exista si fondant pasta cu care se imbraca torturile. stiti cumva cum se procedeaza? multumesc mult!

    RăspundețiȘtergere
  7. Majoritatea torturilor mele sunt acoperite cu fondant. Il fac din 450 g zahar pudra (cu un continut de 5% amidon), 5 g gelatina hidratata in 30 ml apa (si apoi topita pe baie de aburi sau la microunde), 50 g miere de albine cat mai deschisa la culoare. Toate acestea se amesteca si se framanta bine. Rezulta un fondant care poate fi colorat si care poate fi folosit la acoperirea torturilor sau pentru confectionarea diverselor decoruri.
    Sper ca ti-am fost de folos :).

    RăspundețiȘtergere
  8. Buna Luminita, am descoperit si eu minunatiile ce ies din mainile tale ! Sunt si eu o incepatoare care indrazneste sa te deranjeze cu unele intrebari si te rog frumos sa accepti prietenia mea.As fi tare incantata sa fim prietene si sa putem vorbi in particular.Cu speranta ca raspunsul va fi afirmativ iti multumesc mult.

    RăspundețiȘtergere
  9. Gabriela, bine ai venit pe blogul meu. Sunt fericita de fiecare data cand imi fac prieteni noi!

    RăspundețiȘtergere
  10. Multumesc mult ,am invatat lucruri noi si deosebite

    RăspundețiȘtergere
  11. Buna ziua,
    Fondantul se poate colora cu colorant lichid?

    Multumesc anticipat pentru raspuns
    Andra

    RăspundețiȘtergere
  12. Andra, eu n-am incercat, dar cred ca se pot adauga cateva picaturi de colorant, nu vad cu ce ar strica.

    RăspundețiȘtergere
  13. De cand tot caut aceasta reteta....multumesc mult!Un blog minunat si util!

    RăspundețiȘtergere
  14. Este binevenita reteta asta de fondant.Insa din cartile de bucate stiu ca vasul in care se va tabla fondantul nu trebuie sa fie de metal,ci de marmura sau sticla.Iar cantitatea de apa folosita acopera zaharul.In orice caz,cantitatea de apa este cam jumatate din cantitatea de zahar.Ma intereseaza cantitatea exacta de apa folosita de tine si astept raspunsul tau.Merci frumos!

    RăspundețiȘtergere
  15. Eu nu stiu aceasta reteta din cartea de bucate. O am de la o buna prietena, Natasha. Nu am stiut ca nu e bine sa folosesc vase de metal. Iar apa nu am cantarit-o niciodata, pun doar atat cat sa se umezeasca bine zaharul.

    RăspundețiȘtergere
  16. Buna,as avea si eu o intrebare am tot incercat sa fac pasta de zahar pentru torturi, este numita si fondant sau sunt 2 lucruri diferite?Torturile care le aveti postate sunt acoperite cu pasta de zahar? Cum reuiti sa le faceti ca pasta mea de zahar niciodata nu mi-a iesit cum ar trebui, nu are consistenta buna,si ce am mancat eu facuta de altcineva este foarte pufoasa parca este o caramea.A mea se intareste ori foarte tare ,ori devine ca buretele de nu o mai pot modela, ori este prea moale de nu reusesc sa modelez nimic,sau se faramiteaza.Nu stiu cum sa o mai dau de capat...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aceasta glazura fondanta nu se foloseste la imbracarea torturilor ci la glasarea amandinelor, eclerurilor etc. Torturile le imbrac cu un altfel de fondant sau pasta de zahar, care are consistenta unei plasteline si se modeleaza foarte usor.

      Ștergere
  17. Reteta ta de amandine si acest fondant suna a un duo de zile mari!!! Nu mai zic ca arata demential, cred ca gustul intrece aspectul, abia astept sa incerc reteta!!! Iti multumim frumos, Luminita pentru toata rabdarea si iscusinta cu care ai fost inzestrata, ne mai luminezi si noua mintile :). Cu drag, Gianina

    RăspundețiȘtergere
  18. Multumesc! E cea mai buna reteta gasita,la fel ca cea utilizata de cofetarii,cred,ei poate folosesc glucoza in loc de miere

    RăspundețiȘtergere
  19. Imi place foarte mult blogul, dar si mai mult creatiile tale, adevarate capodopere! Sunt incepatoare in decorarea torturilor cu fondant, de fapt peste cateva saptamani vreau sa fac prima incercare si am si eu o mare curiozitate: oare fondantul pentru acoperit si decorat torturi poate fi colorat in maro cu cacao? Si inca una: cum reusesti sa faci romburile in fondant egale?
    Keep up the good work :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Gina! Acest fondant nu se foloseste pentru acoperirea torturilor ci pentru glasarea prajiturilor gen amandina, ecler etc. Pentru invelit torturi folosesc pasta de zahar, care se poate colora in orice culoare. Eu nu am incercat niciodata sa o colorez cu cacao, asa ca nu stiu sa-ti raspund.
      Romburile le fac dupa un sablon sau, pur si simplu, cu o rigla.

      Ștergere
    2. Am inteles diferenta intre ele. Eu pasta de zahar ma gandeam sa o colorez cu cacao. Incercarea moarte n-are :)
      Multumesc de raspunsul atat de rapid :)

      Ștergere
    3. Luminita vreau sa iti multumesc mult pentru reteta de amandine,eu o fac aproximativ la fel insa in special tin sa iti multumesc pentru reteta de fondant.O sa o pregatesc si eu de Sfintele Pasti,pana acum foloseam glazura Dr.Otker sau o glazura aseamanatoare cu cea ganash dar nu imi iesiea niciodata "originala".Multumesc mult!

      Ștergere
    4. Cu multa placere! Ma bucur foarte mult ca ti-a placut. Eu evit sa folosesc produsele semifabricate, cum ar fi glazurile sau alte creme la plic. Sunt mult mai gustoase si mai sanatoase cele preparate in casa.

      Ștergere
  20. Multumesc din suflet, daca ai stii de cand caut aceasta reteta ! :) O s-o incerc cat de curand.

    RăspundețiȘtergere
  21. Am ajuns din greseala ieri pe aceasta pagina ..si am gasit amandinele.Nu am putut rezista si m-am apucat sa fac amandine.Eu blatul o fac din pandispan si o crema de ciocolata..bine siropata si esenta de rom.Daaaar glazura am facut dupa reteta ce ati postat.Este foarte simplu de facut si este CEA MAI BUNA glazura ptr. amandine!Va multumesc frumos.
    Am citi mai sus ca o sa postati si glazura de ciocolata cea lucioasa.Sunt noua pe aceasta pagina...unde sa caut?
    Nu ati postat cumva...sau nu o sa postati cum faceti pasta de zahar,cum o colorati.M-ar interesa tot procesulchiar si cu poze.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca ai incercat reteta de fondant si ti-a iesit. In ceea ce priveste reteta de glazura oglinda, nu am mai postat-o pentru ca eu nu prea mai folosesc aceasta glazura, torturile mele fiind imbracate in fondant.

      Ștergere
  22. Este cea mai buna glazura ptr Amandine!!Multumim!
    Ati postat undeva si glazura de ciocolata cea facuta de dumneavoastra...cea lucioasa?Nu o gasesc.Unde sa caut?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc! Nu am mai postat reteta de glazura oglinda pentru ca nu am mai folosit aceasta glazura in ultimul timp.

      Ștergere
  23. Buna Luminita
    Ultimele 2 "anonim"-uri tot eu sunt(nu stiam ca dureaza 1 zi pana apare mesajul,din aceasta cauza am scris ieri si al doilea mesaj).Am inteles ca nu mai folositi glazura oglinda,dar nu puteti sa-mi dati o adresa unde sa caut aceasta reteta?Am facut glazura de amandine cea postata de dumneavoastra si a iesit SUPER asa ca am prins curaj. :)
    Va multumesc

    Terezia

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. M-am gandit eu ca esti acelasi "Anonim", dar am vrut sa fiu sigura :) . Glazura oglinda este cea folosita de Laura Adamache si am gasit reteta pe blogul ei:
      175 gr apa
      150 gr frisca lichida
      225 gr zahar
      75 gr cacao
      8 gr gelatina
      Gelatina se hidrateaza in apa rece. Intre timp,celelalte ingrediente se pun pe foc mic pana se topeste zaharul. Eu o las chiar sa fiarba, desi Laura Adamache nu recomanda asta. O fierb pana obtin o textura fluida, ca o smantana dulce, nu prea groasa. Daca e prea groasa, adaug putina apa. O las la racit, la 60 grade adaug gelatian si cand ajunge doar calduta o torn pe tort. Dupa ce o torn pe tort, nu o mai ating deloc, cu nimic. Asta e secretul pentru a ramane lucioasa.
      Asta e tot! Succes!

      Ștergere
  24. Va multumesc tare mult si ptr aceasta reteta!Am s-o incerc sigur!
    Terezia

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu multa placere, Terezia! Cu putina atentie o sa-ti iasa o glazura minunata.

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...