Related Posts with Thumbnails

miercuri, 28 iulie 2010

Salata Panzanella

Salata Panzanella am invatat-o de la Radu - prietenul meu bun si bucatar desavarsit. Este inspirata din cartea lui Jamie Oliver, este sanatoasa si delicioasa. Chiar daca cere putin timp pentru preparare, va garantez ca merita.

Avem nevoie de:

1 kg rosii bine copate;
2 ardei rosii si 2 ardei galbeni;
o radacina mica de telina;
o ceapa rosie potrivita ca marime;
crutoane (din paine neagra cu seminte am folosit eu);
o mana de capere spalate;
12 fileuri de ansoa;
o mana buna de busuioc proaspat;
2 catei de usturoi;
2 linguri otet balsamic rosu si 10 linguri de ulei de masline extravirgin;
sare de mare, piper negru proaspat macinat.


Pentru inceput am pus pe plita ardeii la copt si i-am lasat pana s-au innegrit bine. Eu am avut numai ardei gras galben.

In acelasi timp am taiat pe lung 3 minibaghete negre cu seminte si le-am aruncat in cuptorul incins la 250 grade pentru 10 minute, sa se usuce.

Rosiile se taie felii, ca pentru orice salata, se pun intr-o strecuratoare care se aseaza peste un vas in care am pus fileurile de ansoa si caperele (eu am folosit o oala si o strecuratoare care se potriveau perfect una peste alta).
 Rosiile se presara cu sare de mare si se lasa sa se scurga peste ansoa si capere.
Intr-un alt vas se taie telina betisoare subtiri si ceapa feliute. Eu am pus ceapa in vasul cu ansoa si capere, dar nu a fost nicio problema.
 Ardeii copti se curata de coaja si de seminte, fara a-i spala, ca sa-si pastreze toata savoarea, si dupa ce s-au racorit bine se taie in fasii subtiri si se arunca peste telina si ceapa.
 Tot acolo punem si rosiile, care de acum au lasat destula zeama. Deasupra rupem neglijent frunzele de busuioc.
In vasul in care s-a scurs zeama de la rosii (in care avem si caperele si fileurile de ansoa) adaugam usturoiul macinat, otetul balsamic si uleiul de masline extravirgin, macinam piper si sare marina dupa gust. Eu am folosit pentru prepararea dressing-ului vechea piulita a mamei, antica si de demult, la care tin tare mult.
Urmeaza montarea salatei: in vasul de servire punem crutoanele (crutoanele se pun la sfarsit, chiar inainte se servire, pentru ca se inmoaie de la sucul legumelor) adaugam salata si apoi sosul. Se amesteca bine si se serveste cu placere.




Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...