Related Posts with Thumbnails

marți, 16 noiembrie 2010

Esenta de vanilie, home made

Citeam acum cateva zile, undeva pe net, ca esenta de vanilie sau zaharul vanilat, pe care dam bani multi in supermarket, contin de toate, mai putin vanilie. Imediat mi s-au aprins ledurile anti E-uri si mi-am amintit de o reteta de esenta de vanilie home made si fara chimicale.
Ieri am cumparat 500 ml de vodka, calitate superioara si 2 batoane de vanilie. Am despicat transversal batoanele de vanilie si le-am aruncat in sticla de vodka. Dupa numai cateva minute vodka mea a inceput sa se coloreze.

Azi, dupa 24 de ore, culoarea a devenit mai accentuata si vodka mea are o aroma usoara de vanilie. Cu prima ocazie mai cumpar 2 pastai de vanilie ca sa fie aroma si mai intensa. Intre timp am curatat si etichetele de pe sticla de vodka...

Scutur bine sticla in fiecare zi, sa patrunda alcoolul in pastai, asta cam o saptamana sau doua. Apoi duc sticla in debara si o las acolo vreo 4 luni. Intre timp, cand mai dau de ea printre alte sticle si borcane, o mai scutur zdravan. Dupa 4 luni pot deja sa folosesc din esenta mea de vanilie. Cand se consuma, completez cu vodka. Si asa o sa am esenta de vanilie tot timpul, fara sa ma gandesc la faptul ca imi otavesc familia cu tot felul de chimicale.
Am sa va tin la curent cu esenta mea de vanilie, voi face fotografii lunar, sa o vedeti cum evolueaza. Si la anu' va spun si ce gust are.

5 comentarii:

  1. Super ideea,am a o pun in practica si eu.O seara frumoasa!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Lumi,

    Mai este o varianta de a face zahar vanilat.
    Pui 1-2 batoane de vanilie sectionate intr-un borcan cu zahar tos.
    Il mai scuturi din cand in cand,si dupa o saptamana poti sa incepi sa-l folosesti.

    RăspundețiȘtergere
  3. Mirela, incearca-o! Chiar daca dureaza eva timp pana e gata, macar e naturala.
    Lia, o sa incerc si zaharul vanilat, macar pana e gata esenta sa folosesc zaharul... Pupic!

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce idee buna Luminita! Voi incerca si eu, stiam de varianta cu zahar, dar din pacate n-am incercat niciodata...e o alternativa foarte buna a vaniliei din comert! O seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  5. super idee! super aroma!ce bine k se mai gandeste cineva si la retete ecologice!o sa mi prepar si eu astfel de esenta.felicitari!pupici

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...