Related Posts with Thumbnails

marți, 5 octombrie 2010

Savarine


Avem nevoie de:
5 oua;
6 linguri de zahar;
6 linguri de pesmet;
un praf de sare.

Pt insiropat: 300 ml apa, 3-4 linguri de zahar si esenta de rom.

Frisca: 500 ml smantana dulce, se bate "batz" cu 4-5 linguri de zahar (sau dupa gust), se aromeaza cu esenta de vanilie.

Se separa galbenusurile de albusuri.

Se bat albusurile cu un praf se sare pana se obtine o bezea tare. Galbenusurile se freaca impreuna cu zaharul

pana se albesc si se topeste tot zaharul.

Se adauga pesmetul (pe care l-am cernut in prealabil, am vrut sa fie mai fin) si se amesteca usor cu o paleta. Apoi se incorporeaza cu grija si spuma de albuse, amestecandu-se foarte usor.

Se tapeteaza foarte bine formele metalice de savarina cu ulei si faina.

Se toarna cu lingura compozitie in fiecare forma, pana se umple ochi. Pentru ca eu nu am decat sase forme de savarina, restul compozitiei am pus-o in forme pentru briose, din silicon.

Se coc in cuptorul incins la 180-200 grade (depinde de cuptor) pentru 20 de minute. Eu le-am cam parlit, pentru ca am uitat de ele. Si mi s-au si lasat, unde la inceput de umflasera bine in pene, in final erau cam pleostite, dar... nu conteaza, mergem mai departe. Se insiropeaza usor fiecare savarina, calda, inainte de a o scoate din forma (mie mi-a mai ramas sirop de la amandine, de aceea este putin "bronzat").

Dupa ce s-au racit, se scot cu grija din cochilii, se taie pe jumatate si se insiropeaza din belsug. Se bate frisca si se umplu savarinele, fara a face niciun pic de economie. Pe capace se picura dulceata - de mure am avut eu -  si se incheie cu un mot de frisca, daca mai ramane.
Sunt periculos de bune!



reteta apartine Luciei Istrate, de pe culinar.ro

4 comentarii:

  1. Luminita draga, ma bucur enorm ca te-am descoperit! m-am trecut si eu pe listuta ta de persoane interesate, daca nu te superi. Imi plac pozele si mai ales retetele...iti multumesc pentru tot! O seara buna! Treci si pe la mine daca doresti.

    RăspundețiȘtergere
  2. Va multumesc frumos, fetelor! Intr-adevar, delicioase...

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...